måndag, januari 21, 2008

Bloggar halvårsvis


Det var inte igår... Det var snarare för c:a 5 månader sedan. Mycket har hänt, mycket har jag glömt.
Men här kommer en recap för mitt eget minne:
1) Jag har köpt en bil, och givetvis min drömbil:
En 1994 Chevrolet Caprice, en fd. polisbil med den härliga Corvettemotorn LT1 på 5.7 liter.
Mullrar fint, men just nu står den avställd för att skyddas mot vinterns hårda tand.

2) Jag har varit i Skåne och Danmark och firat julen med mina släktingar. Åkte "fritt fall" på Tivoli i Köpenhamn med farsan, och det var riktigt skoj.

3) Jag har ordnat en nyårsfest med Carl och Jens samt till viss del med Sjölund. En lyckad tillställning, till slut. Folk trivdes, och drickan räckte.

4) Jag har premiäråkt mina skidor och pjäxor ner för Åres långa backar, och de var riktigt skoj. Längtar som tusan till Idre-resan om två veckor. Då blir det kanske inte lika hårt festande, men säkerligen bra åkning och gott sällskap.

5) Jag har blivit invald i Forskå, och jobbar just nu på som tusan med PR-verksamheten. Sliskig säljare, yes i am.

Det var ungefär allt av vikt jag kommer ihåg.
Just nu är jag i full färd med att ordna sommarjobb (med bensinen på 12kr/l) och en bil som drar runt 1.3-1.5l/mil blandad körning.

----------------
Now playing: Simone Moreno - Vem pra Bahia (Vi drar till Malmö)
via FoxyTunes

Inga kommentarer: